مهدکودک

تبلیغات و برنامه‌های عجیب مهدکودک‌های لاکچری

تضمین درباره پرورش استعدادها و شکوفا کردن خلاقیت های کودک و تبدیل او به فردی نخبه وعده‌های جذابی است که هر پدر و مادری را جذب می کند؛

وعده هایی که این روزها با ورود به بیشتر مهد کودک‌ها با آن مواجه می‌شوید. انواع و اقسام کلاس‌های آموزشی از حوزه خلاقیت گرفته تا کلاس ورزشی کودکان و موسیقی حکم هفت خان رستم را دارد که علاوه بر تزریق اطلاعات و توانایی‌های مختلف به کودکان جیب والدین را هم خالی می‌کند.

هرچند بهزیستی به مهد‌های کودک اجازه برگزاری چند کلاس محدود آموزشی و کمک آموزشی را داده اما این روزها مهد‌های کودک به حوزه‌هایی وارد می‌شوند که از نظر بسیاری از کارشناسان و متخصصان نه تنها لزومی ندارد بلکه می‌تواند سنگ بنای بی‌عدالتی آموزشی هم باشد.

برخی از این کلاس‌ها در حد اسم است برای پز دادن و البته کسب درآمد برای صاحبان مهدهای کودک لوکس، مانند کلاس معماری که به گفته مسئول یکی از این مهدهای کودک در آن یک فوق لیسانس معماری هر هفته از بنای قدیمی برای کودکان می‌گوید و ماکت آن را می‌سازد، حالا اینکه یک کودک ۳ یا ۴ ساله و حتی ۵ ساله چقدر معماری بناهای قدیمی را درک می‌کند و این اطلاعات تا چه زمانی در ذهنش باقی می‌ماند نه کسی می‌داند و نه کسی در مورد آن گفت‌و‌گو می‌کند.

مهدکودک‌های شیک تنها نیاز بصری را تأمین می‌کنند.

آموزش پیش از دبستان از نظر متخصصان بسیار مفید است اما باید حساب شده و برای همه یکسان باشد.

پژوهش‌ها نشان می‌دهد، ابعاد جسمی و حرکتی، شناختی، عاطفی خلاقیت، اجتماعی شدن و همچنین بحث کلامی باید در سنین قبل از دبستان به کودک آموزش داده شود. اما مشاهده می‌شود در برخی مراکز نگهداری از کودکان بیش از اندازه به این مباحث پرداخته می‌شود.

کودکان زیر ۴ و ۵ سال باید به‌صورت غیر مستقیم و اشباع شده آموزش ببینند. این آموزش‌ها باید شامل توجه به ۵ حس، یعنی حس استقلال، دیده شدن، مفید بودن، آگاهی از رشد و در نهایت حس رابطه باشند تا بتوانیم بگوییم کودکان آموزش‌های مناسبی دیده‌اند در غیر این‌صورت آموزش نه تنها مؤثر نخواهد بود بلکه تأثیری عکس خواهد داشت.

منبع: ایسنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *