آغاز به کار پویش «بعد از این» در تهران

پویش «بعد از این» به فرهنگ‌سازی و آشنایی دانش‌آموزان و خانواده‌های آنان با مقوله‌ی پسماند و ضرورت تفکیک زباله از مبدا می‌پردازد؛ پویشی که قرار است در آن دانش‌آموزان به ارزش طلای کثیف پی ببرند.

طلای کثیف همان زباله‌هایی هستند که به روش‌های مختلف، ناشی از مصارف کالا و مواد غذایی در زندگی روزمره، تولید می‌شوند؛ یعنی همان چیزی که داخل سطح زباله‌ی خانه ها یا اتاق‌های ما است.

زباله تا چند سال پیش؛ موادی بود که قابل استفاده نبود و دور ریخته می‌شد، ولی به تدریج با پیشرفت‌های علمی، مشخص شد که می‌توان از زباله‌ها استفاده کرد و مجددا آن را وارد چرخه‌ی صنعت کرد.

تجربه نشان داده اگر زباله به درستی مدیریت شود عملیات بازیافت و بازیابی آن به گونه‌ای علمی صورت بگیرد و انرژی آن مهار شود، آن‌گاه از این راه سود اقتصادی به دست می‌آید.

پویش «بعد از این» با هدف ارائه‌ی آموزش به دانش‌آموزان و خانواده‌های آن‌ها کمتر از یک‌ ماه است که توسط شهراری منطقه ۳ برای نخستین بار راه‌اندازی شده است و قرار است طی مدت زمانی کوتاه مدارس تهران به آن بپیوندند.

این پویش که پویشی فرا منطقه‌ای است امید دارد تا بتواند راهی به سوی بهبود وضعیت پسماند شهر تهران بیابد و با همکاری دانش‌آموزان به انتقال تجربه و دانش تفکیک زباله از مبدا کمک کند.

«عباس فخارمنش» معاون خدمات شهری و محیط‌زیست شهرداری منطقه ۳ شهرداری تهران از پیوستن دبستان دخترانه‌ی رازی و دبیرستان دخترانه‌ی شهید رجایی به این کمپین خبر داد و گفت: بقیه‌ی مدارس منطقه نیز در آینده‌ای نزدیک در این برنامه شرکت خواهند کرد.

وی گفت: با هدف ارتقا آگاهی شهروندان در زمینه‌ی تفکیک پسماند از مبدا و آشنایی بیش‌تر دانش‌آموزان با این مقوله و پیوستن آن‌ها به کمپین “بعد از این”، آموزش و توزیع کارتن پلاست در مدارس منطقه ۳ انجام شد.

قرار است آموزش‌های تفکیک زباله در قالب قصه‌گویی، نمایش، تئاتر و سرود به کودکان و دانش‌آموزان منتقل شود.

منبع: ایرنا

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *