بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – اللهیار و افسانه‌ی مارخور Allahyar and the legend of markhor

🎗 نویسنده و کارگردان: Uzair Zaheer Khan

پاکستان (۲۰۱۸) ۳rd World Studios

ژانر: خانوادگی، ماجراجویی، انیمیشن

گروه سنی: به علت برخی صحنه‌های ترسناک شامل، از دست دادن والدین، کودک‌ربایی، نشان‌دادن و تهدید با سلاح سرد و گرم و کشتار حیوانات، برای کودکان زیر هشت سال مناسب نیست و برای کودکان بین هشت تا دوازده سال همراهی و راهنمایی توصیه می‌شود.

✅ انیمیشنی است که تلاش یک کودک پاکستانی را برای نجات حیوان ملی این کشور (مارخور)، به تصویر می‌کشد.

✍ مارخور، بزرگترین گونه‌ی بز کوهی است که در مناطق شمالی کشور پاکستان زندگی می‌کند. با آن‌که قوانین و مقرراتی برای حفاظت از این حیوان زیبا مقرر شده است، شکار این حیوان به خاطر گوشت و شاخ‌های زیبایش، هم‌چنان ادامه دارد و آن را در معرض انقراض قرار داده است.

مشاهده‌ی این انیمیشن، فرصت مناسبی را در اختیار والدین قرار می‌دهد تا با کودکان خود درباره ی گونه‌های جانوری در حال انقراض در ایران گفتگو کنند .

«یوز پلنگ ایرانی» نیز یکی از گونه‌های مهم حیات وحش است که در سال‌های اخیر به واسطه عوامل متعددی شامل تغییر اقلیم، شکار و عدم آگاهی مردم در مواجهه با حیات وحش، در معرض خطر انقراض قرار گرفته است.

🔺 نشر دبستانک با آگاهی از نقش و اهمیت دوران کودکی در ایجاد علاقه‌مندی به زمین، سرزمین و هر آن‌چه اینجایی و ایرانی است، اقدام به انتشار کتاب داستانی کودک «یوزپلنگ ها ایرانی هستند» کرده است. این کتاب کودک به دلیل سبک نوشتاری و موضوع آن بازه‌ی وسیعی از سنین کودکان را پوشش می‌دهد و اطلاعات جامعی را در مورد تعداد یوزپلنگ‌های ایرانی و وظیفه‌ی ما در قبال محافظت از آن‌ها، در اختیار کودکان قرار می‌دهد.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *