پونیو Ponyo

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – پونیو Ponyo

🎗نویسنده و کارگردان: Hayao Miazaki

محصول ژاپن – Ghibli studio سال ۲۰۰۸

ژانر: کمدی و ماجراجویی

گروه سنی: صحنه‌ای که امواج آب شبیه موجودات غول پیکر سیاه و سفید از اقیانوس بیرون می آیند و ماشین سوسوکه و مادرش را تعقیب می‌کنند، ممکن است برای کودکان زیر پنج سال ایجاد اضطراب کند. (منبع: شورای کودک و رسانه‌ی استرالیا)

پونیو  Ponyo

✅ «سوسوکه» پسر بچه‌ی پنج ساله‌ای است که همراه پدر و مادرش در خانه‌ای بالای صخره‌ای در نزدیکی دریا زندگی می کنند. روزی هنگام بازی در شن‌های ساحل، یک بطری شیشه‌ای پیدا می‌کند که ماهی طلایی کوچکی داخل آن گیر افتاده است. سوسوکه با شکستن بطری سعی می‌کند، ماهی طلایی را نجات دهد و نام «پونیو» را برای او انتخاب می‌کند. اما پونیو یک ماهی معمولی نیست، … .

پونیو  Ponyo

✍ کودکان می‌بینند که بستر دریا پوشیده از زباله‌های انسانی و آلودگی‌های ناشی از ماشین‌آلات و کارخانه‌های مختلف است. تاثیر منفی زباله‌های تولید بشر بر زندگی و حیات ماهی‌ها و سایر موجودات دریایی بسیار زیبا و اثرگذار به تصویر کشیده شده است. احترام به طبیعت و حفظ محیط زیست همواره مهم‌ترین دغدغه‌ی «میازاکی» کارگردان ژاپنی این اثر بوده است و تقریبا در همه‌ی آثار او مشاهده می‌شود.

پونیو  Ponyo

در شرایطی که در هوای طوفانی، آب اقیانوس بالا آمده است، «لیزا» (مادر سوسوکه)، او و پونیو را در خانه تنها می‌گذارد تا برای کمک به سالمندانی برود که در قسمت پائینی جاده زندگی می‌کنند. سوسوکه اصرار میکند که آنها هم همراه مادرش بروند اما لیزا مسئولیت روشن نگاه‌داشتن نور منزل را به او می‌سپارد و آنها را ترک می‌کند. به عقیده‌ی نگارنده مشاهده‌ی این صحنه ممکن است اثر بدی در ذهن بچه های زیر هفت سال داشته باشد.

انیمیشن پونیو، در عین سادگی، سرشار از شادابی، خلاقیت، رنگ و زیبایی است و برای کودکان و بزرگسالان، الهام بخش و دوست داشتنی.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *