آموزش جهان به کودکان زیر یک‌ سال

آموزش جهان به کودکان زیر یک‌ سال

در برنامه‌ی کاری کتاب‌های دبستانک و در پازل آموزشی دبستانک برای همه‌ی مقاطع سنی برنامه‌هایی داریم.

قبل از انتشار کتاب‌های دبستانک برای آن دوره (و البته حتی پس از انتشار آن‌ها نیز!!) از هر کتابی یا مجموعه عکسی به شرح زیر می‌توانید استفاده کنید

۱- یک موضوع انتخاب کنید. مثلا جانوران.

۲- یک کنش یا صدا را به عنوان محور انتخاب کنید. مثلا صدای جانوران.

۳- کتابی را که عکس‌های جانوران دارد، جلوی بچه ورق بزنید و با دیدن هر عکس صدای آن جانور را در بیاورید. از بچه بخواهید همان صدا را تکرار کند. برای بی‌صداهایی مثل مورچه علامت سکوت بدهید یا حرکتی خاص.

۴- روزهای دوم و سوم عین همین کار را تکرار کنید.

۵- از روز چهارم ، ابتدا یک در میان یا دو درمیان، بگذارید بچه صدا در آورد.

❤ نکته مهم: در مواردی که از بچه می‌خواهید ابتدا او صدا درآورد، اگر درست بود با دست و بوسه تشویقش کنید. اما اگر اشتباه کرد، هیچ واکنشی نشان ندهید و بسرعت عبور کنید و به سراغ بعدی بروید. اما در روز بعد خودتان اول صدای آن حیوان را درآورید.

💚 تاکید مهم: هیچ‌گاه موقعیتی فراهم نیاورید که بچه با اشتباهش روبرو شود و به اصطلاح با اشتباهش روبرویش کنید تا آن را تصحیح کند و «درست یاد بگیرد»!! بگذارید از مطالعه‌ی دوتایی‌تان فقط لذّت ببرد. هزار سال برای یادگیری وقت دارد.

۶- از هفته دوم می‌توانید فقط از او بخواهید که صدا درآورد. تا جایی که حوصله‌اش از جانوران سر برود. از روز بعد از آن می‌توانید موضوع و کنش جدیدی را شروع کنید.

۷- بعد از دو سه موضوع می‌توانید دو سه روز به جانوران برگردید.

۸- اگر می‌خواهید این مطالعه‌ی دونفره و هوش خارق‌العاده نوگلتان را جلوی دوستان و نزدیکان به نمایش بگذارید! خیلی هم خوب است و باعث تشویق او خواهد شد اما حتما و حتما نکته و تاکید قلب قرمز و سبز را به آنان یادآوری کنید.

۹- فقط و فقط و فقط، برای شما و دیگران تشویق او در مواردی که درست می‌گوید، مجاز است. در مواردی که اشتباه می‌کند نه تشویقش کنید و نه بخواهید جواب درست را به او یاد بدهید.

۱۰- به همه‌ی مقدسات قسمتان می‌دهیم از خیال اینکه همه چیز را یاد بگیرد، یا اصلا چیزی را یاد بدهید بیرون بیایید. فقط: بگذارید از کتاب و مطالعه‌ی دوتایی‌تان لذّت ببرد.

موفق باشید.

سیدرضا تهامی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *