شاهنامه یعنی بهترین …

شاهنامه یعنی بهترین کتابی که می‌توان برای تقویت روان‌خوانی دانش‌آموزان در نظر گرفت. البته شاهنامه‌ی دبستانک که بازگردانی و نگارش داستان‌هایش، پایه به پایه (کلاس به کلاس) بر اساس کلمات کتاب‌های درسی هر پایه انجام شده است.

یعنی از همان ابتدا برای انتخاب بهترین کتاب روان‌خوانی اول دبستان می‌توان شاهنامه‌ی دبستانک کلاس اول را یکی از اصلی‌ترین کتاب‌هایی دانست که در کنار کتاب سواد خواندن اول دبستان و فلسفیدن کلاس اول و … قرار داد.

همین‌طور در پایه‌های بعدی از دوم تا ششم دبستان نیز پیشنهاد ما همین شاهنامه است. واقعا وقتی مثلا شاهنامه‌ی دبستانک کلاس پنجم وجود دارد، آیا لزومی دارد به‌جز آن دنبال مصداقی برای بهترین کتاب داستان برای کلاس پنجم دبستان باشیم؟

مادران و پدرانی که شش‌کتاب‌های دبستانک مربوط به پایه‌ی فرزندشان (سواد خواندن، فلسفیدن، گردشگری و یادگیری متقاطع) و کتاب‌های شاهنامه‌ی دبستان (همان پایه) را تهیه کنند هیچ‌گاه برایشان این سوال پیش نمی‌آید که چگونه بچه کلاس اول را تقویت کنیم؟
آن‌ها در عمل می‌بینند و می‌دانند که چگونه،
به همین ترتیب نیازی نخواهند داشت که از خود بپرسند «چیکار کنم که روخوانی پسرم قوی بشه؟» چون با آن کتاب‌ها قوی شده است و قوی‌تر می‌شود. آن‌ها فهمیده‌اند که از چه راهی و چگونه مشکل روخوانی دانش‌آموزان را تقویت کنیم.

کار درست را باید از ابتدا درست انجام داد.

از همان ابتدا برای تقویت روخوانی کلاس اول، هر یک از کتاب‌هایی که نام بردیم می‌توانند بهترین کتاب تقویت روخوانی کلاس اول باشند. به سختی می‌توانیم برای انتخاب متن روخوانی کلاس اول، بهتر از آن‌ها بجوییم.

همین‌طور است برای تقویت روان‌خوانی کلاس اول، هر یک از آن کتاب‌ها می‌توانند کتاب روان‌خوانی کلاس اول باشند.

به همین ترتیب در پایه‌ی دیگر نیز کتاب‌های همان پایه به کار دانش‌آموز خواهد آمد و برای تقویت روخوانی کلاس دوم و سپس تقویت روان‌خوانی او موثر خواهند بود.
اگر به سایت دبستانک dabestanak.com بروید، برای هر کدام از کتاب‌ها توضیحات کافی خواهید دید و دیگر نیازی نخواهید داشت که مثلا دنبال راهکارهایی برای تقویت روان‌خوانی فرزندتان باشید.
همان‌جا نیز اگر مایل بودید می‌توانید آنلاین سفارش دهید.

داستان های شاهنامه برای کودکان انتشارات دبستانک



هزینه‌ی ارسال پستی همه‌ی کتاب‌های دبستانک رایگان است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *