روخوانی برای کلاس دومی‌ها

برای تقویت روخوانی کلاس دوم،

پس از مرور کلاس اول برای پایه‌ دوم، که به روان خوانی کلاس اول می‌انجامد،

روخوانی کتاب فارسی کلاس دوم نخستین قدم است.

حل جدول

پس از آن، در انتخاب متن روخوانی کلاس دوم، می‌توان حل جدول کلاس دوم ابتدایی را در برنامه قرار داد. در این مورد، کتاب یادگیری متقاطع خشت دوم (که در همین صفحه معرفی شده است) انتخاب خوبی است. به ویژه آن که هر جدول آن به یکی از مباحث کتاب‌های درسی کلاس دوم اختصاص دارد و بودن هر فصل کتاب در جدول، تمرکز دانش‌آموز را برای یادگیری واژگان مورد نظر (که برخی‌شان جدید هستند) بیشتر می‌کند.



کتاب‌های بعدی

در ادامه‌ی کار و انتخاب متن برای تقویت روخوانی می‌توان کتاب‌های سواد خواندن و فلسفیدن را به دانش‌‌آموز معرفی کرد (که اطلاعاتشان در همین صفحه آمده است.)

پس از این دو کتاب (یا در صورت علاقه‌ی دانش‌آموز) می‌توان کار روی کتاب شاهنامه برای کودکان را برنامه‌ریزی کرد.


نقش مهم شاهنامه

اطلاعات شاهنامه‌ی دبستانک (که برای کلاس دومی‌هاست) نیز در همین صفحه آمده است.

یادآوری می‌کنیم که شاهنامه‌ی دبستانک تنها شاهنامه برای کودکان است که واقعا برای کودکان تدوین و چاپ شده است و این نکته را می‌توان به طور علمی بررسی کرد و دید.

زیرا همه‌ی واژگان کتاب‌های شاهنامه‌ی دبستانک برای کلاس دوم همان کلمه‌ها و واژگانی است که در کتاب‌های درسی کلاس دوم استفاده شده و کار با شاهنامه‌ی دبستانک می‌تواند همه‌ی آن‌ها را برای دانش‌آموز مرور و در ذهنش تثبیت کند.


و … روانخوانی

این کتاب‌ها که اشاره شد هم‌چنین می‌توانند برای مهارت در روان‌خوانی نیز بسیار موثر باشند و هر کدام از آن‌ها کتاب روانخوانی دوم دبستان به‌شمار می‌آیند.

برای پایه‌های دیگر

روشی که در این یادداشت گفته شد، عینا می‌تواند در مورد پایه‌های دیگر دبستان نیز به کار رود. البته هر کدام با کتاب‌های مخصوص پایه‌ی خود.

مثلا مشابه همین کتاب‌ها که برای کلاس سوم نیز تدوین و چاپ شده است می‌توانند برای تقویت روخوانی کلاس سوم به کار بروند و نیز مشابه همین کتاب‌ها برای چهارم دبستان نیز چاپ شده که برای تقویت روخوانی کلاس چهارم استفاده شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *