کتاب های جدول یادگیری متقاطع چگونه به یادگیری دبستانی ها کمک می کنند؟

شش‌کتاب‌ یادگیری متقاطع (اول تا ششم دبستان)

کتاب جدول کودکانه برای دبستانی ها: ابزار مهم یادگیری

قوانین مشهوری در یادگیری وجود دارند که به کار بردن آن‌ها در یادگیری بیش‌تر و سریع‌تر دانش‌آموزان تأثیر می‌گذارد. با استفاده از این قوانین، یادگیری برای دانش‌آموزان لذت‌بخش‌تر، راحت‌تر و بادوام‌تر می‌شود.
لذت بیش‌تر، یادگیری بهتر : حل جدول به این دلیل که به عنوان بازی، سرگرم‌کننده و جذاب است، برای همه و به خصوص کودکان بسیار لذت‌بخش است
حل جدول کودکان موجب ایجاد انگیزه‌ی بیش‌تر برای یادگیری می شود و با تقویت روحیه‌ی پرسش‌گری و جست‌وجو در منابع می توانند درس‌ها را با حل کتاب جدول کودکان یاد بگیرند و جواب همه‌ی پرسش‌ها را بدهند.

نخستین کارکرد ویژه: «ورود»
ورود به مطالعه‌ی فعّال هر فصل از هر درس. «ورود»، از جایی شروع می‌شودکه دانش‌آموز قصد دارد به طور جدّی به این یا آن پرسش درباره‌ی مبحث مورد نظر فکرکند و به تعامل با مفاهیم آن درس بپردازد.
تقاطع آشنایی‌ها
«متقاطع بودن» این واژه‌ها کمک می‌کند تا دانش‌‌آموز سریع‌تر به آن‌ها برسد. شیرینی یافتن هر واژه که در هماهنگی با واژه‌های متقاطع، او را به لذّت بیش‌تری می‌رساند، عاملی مهم برای افزایش انگیزه‌ی او برای یادگیری آن مبحث است.
نکته‌ی مهم، نقش مؤثّر پاسخ‌نامه در این فرآیند است که دانش‌آموز باید به آن توجّه کند، در این‌جا چون یادگیری هنوز شروع نشده، وجود پاسخ‌نامه برای تکمیل فرآیندِ ورود است و دقیقاً ضروری است.

*کارکرد دوم این جدول‌ها: مرور
برای وقتی که حجم و تنوع مباحث درسی، مانعی برای بازیابی و به یادآوردن انبوه مطالب است.
حلّ جدول کودکانه نوعی سامان‌دهی‌ ذهنی (هم‌خوان با قابلیّت‌های ذهنی هر دانش‌آموز) در آموخته‌های او ایجاد می‌کند.

کتاب های یادگیری متقاطع برای اول تا ششم دبستان را در ادامه ببینید:

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *