مقدمه اصلاح سبک زندگی فلورا تاجیکی در کتاب «دیدید منم مامان شدم»

عروسک‌های کوچک پارچه‌ای، عروسک‌های خندان بافتنی، عروسک‌های باربی با لباس‌های فانتزی، تمرین روزهای مادر بودن ما بود.

هر چند ناباروری عیب بزرگ و گناه نابخشودنی نیست اما تک‌تک سلول‌های ما دختربچه‌های دیروز و امروز پر از عشق مادر شدن و ترس از مادر نشدن بود. ما عروسک‌هایمان را دوست داشتیم، مراقبشان بودیم، حتی با بودنشان به آرامش می‌رسیدیم و هر روز مادر بودن را با وجودشان تمرین می‌کردیم. ما بزرگ می‌شدیم و حتی شیرینی خاطرات عاشقانه‌مان با حرف زدن از بچه‌های آینده و انتخاب اسم و لباس و … شیرین‌تر می‌شد.

دختربچه‌ها مادر خلق می‌شوند. حتی گاهی در بازی‌های کودکانه‌شان برای پدرها و مادرهایشان «مادر» می‌شوند، شاید راز بقای بشر این باشد. شاید حیات حافظ این غریزه‌ی زیباست و شاید چیزی در ناخودآگاه ماست که هر لحظه‌ برای جهان مادری می‌کنیم.

مدتی بعد از ازدواج وقتی تصمیم به بارداری گرفتیم فکر می‌کردیم حتما خیلی زود این اتفاق می‌افتد اما متاسفانه در تعداد قابل توجهی از زوجین، باروری با مشکل مواجه می‌شود و این‌جا تازه شروع ماجرا است.

تازه جست‌وجو برای پیدا کردن بهترین پزشک نازایی، آزمایشگاه، سونوگرافی، داروخانه و مراکز ناباروری آغاز می‌شود و اگر علت اصلی ناباروری مشخص نشود یا پزشک در درمان خود موفق نباشد، روزهای سخت برای زوج‌ها شروع می‌شود. هزینه‌های سنگین، راهروهای مملو از جمعیت، کمبود دارو، انتظارهای طولانی برای ویزیت و مشاوره‌ و IVF‌های ناموفق دست به دست هم می‌دهند و گاهی بنیان خانواده را از هم می‌پاشند.

در این سال‌ها تلاش کرده‌ام که با تجربه‌ی ده ساله‌ی خودم در زمینه‌ی درمان ناباروری با اصلاح سبک زندگی به دوستان زیادی کمک کنم. درمان‌هایی مثل تخمدان پلی‌کیستیک یا ذخیره‌ی پایین تخمدان که برای اولین بار بدون کمک داروهای هورمونی اتفاق می‌افتد.

اصل اول را بر شناخت دقیق مشکل گذاشتم و در کنار اصلاح سبک تغذیه، الگوی خواب، ورزش مناسب، مکمل‌های مورد نیاز و کاهش استرس خوشبختانه و به لطف خدا شاهد مادر شدن تعداد زیادی از عزیزان با کم‌ترین هزینه‌ی ممکن و تولد فرزندان سالم بوده‌ام.

این کتاب خاطرات تعدادی از این عزیزان است که با سایر درمان‌های ناباروری موفق به بارداری نشدند یا کلا پزشکان معالج از درمان آنان قطع امید کرده و پیشنهاد تخمک یا جنین اهدایی یا رحم اجاره‌ای داده‌اند. امیدوارم این تجربیات برای سایر دوستان با مشکلات مشابه کارساز باشد.

کتاب دیدید منم مامان شدم شامل مطالب مربوط به اصلاح سبک زندگی فلورا تاجیکی و خاطرات مادرانی است که به این روش باردار شده اند.

ارسال پستی این کتاب رایگان است و به راحتی می توانید آن را از طریق لینک زیر تهیه کنید.


1 پاسخ
  1. سوگند گفته:

    سلام من خیلی به این سبک ایمان دارم و میدونم دخترم نتیجه میگیره ولی هنوز این اتفاق نیفتاده ولی کیست و فیبری که براش به وجود آمده بود به وسیله سبک خانم تاجیک رفع شد خدا رو شکر

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *