پینوکیو

بررسی و معرفی فیلم‌های کودکان – پینوکیو Pinnochio

🎗 نویسنده: Carlo Collodi
کارگردان: Stepán Gajdos

جمهوری چک (۲۰۱۵)

ژانر: فانتزی، خانوادگی

گروه سنی: برای همه‌ی گروه‌های سنی مناسب است اما راهنمایی و همراهی والدین برای توضیح برخی مسائل، توصیه می‌شود.

✅ پدر «ژِپِتو»، پیرمرد چوب‌تراشی است که سال‌ها پیش همسر خود را از دست داده است و فرزندی ندارد. او از تکه‌چوبی که جلوی در خانه‌اش افتاده بود، عروسکی به شکل انسان می‌سازد. صبح که از خواب بیدار می‌شود، می‌بیند عروسک جان گرفته است و … .

✍ پینوکیو اگرچه از چوب ساخته شده است، مانند هر کودک دیگری دنبال بازی، شیطنت و کشف دنیای بیرون است. پینوکیو می‌بیند که دوستانش لوکا و سوفیا به دلیل حقیقت‌گویی از سوی پدر خود تنبیه می‌شوند. ترس از گفتن حقیقت در پینوکیو شکل می‌گیرد و وقتی به خانه باز می‌گردد، برای اولین بار در پاسخ به سوال پدر ژِپِتو، دروغ می گوید. شروع دروغ‌گویی پینوکیو، تلنگری برای والدین است. علت دروغ‌گویی کودکان به‌خصوص در دوران دبستان، در بسیاری از مواقع، ناشی از فشار والدین برای شنیدن جزئیات اتفاق و عکس‌العمل نامناسبشان هنگام مواجهه با حقیقت است.

«مراقبت از خود» یکی دیگر از مواردی است که والدین بعد از مشاهده‌ی فیلم می‌توانند در مورد آن با کودکان «گفتگوی فعال» داشته باشند. تعریف افراد امن و غریبه برای کودک و شیوه‌ی صحیح مواجهه با افراد غریبه، یکی دیگر از مواردی‌است که آموزش صحیح آن می‌تواند سلامت و امنیت روانی و جسمی کودک را حفظ کند. در نظر داشته باشیم که هشدارها، باید به‌صورت مثال‌ها و مفاهیم کاملا ملموس و قابل تصور برای کودک مطرح شود، تا در حس آرامش و امنیت کودک خدشه‌ای وارد نشود.

#شادی_امامی

#چهارشنبه_فیلم_دبستانک


مطالب پربازدید دبستانک

۱۰ کتاب برای تقویت روانخوانی کلاس اول

کتاب تقویت روخوانی کلاس اول

تقویت درک مطلب دبستانی ها

بهترین کتاب روانخوانی اول دبستان

خرید کتاب کودک

۴ کتاب تقویت درک مطلب کلاس اول

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *